Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ladislave Verecký, díky

Tu informaci, neodvratitelnou svou definitivností,  jsem přehlédl. Až okolo půlnoci, která poslala neděli do minulosti, v hodině duchů a v okamžicích příchodu nového týdne, jsem vpravo nahoře na iDnes šokovaně zaregistroval jednoduchý text: Ladislav Verecký zemřel.

Přiznávám, v prvním okamžiku mi blesklo hlavou, že se jedná o úsměvnou mystifikaci mistra elegantního humoru. Jenže další text mě bohužel přesvědčil o opaku. Žádná mystifikace, žádný úsměv, žádná nadsázka. Poprvé v životě mě Ladislav Verecký rozesmutnil.

Kdyby existovaly fankluby novinářů, kteří dokáží čtenáře zaručeně zaujmout a kteří se s jazykem mazlí jako mládenec se svou první dívkou, do fanklubu Ladislava Vereckého bych klidně vstoupil. Dlouhá léta jsem vůbec netušil, jak ten člověk vypadá ani kolik mu je let, v životě jsem ho nepotkal, ale na jeho texty jsem se v magazínu MfD vždy těšil.

S čím si pohrál, to jiskřilo radostí z tvoření. Tématické články,  reportáže, rozhovory i Objevy. Klobouk dolů za tolik unikátních objevů, pane Verecký, spolu s panem Komárkem jste odvedli výbornou investigativní práci, mnohým politikům musela jít hlava kolem. Například kolem vlastního pozadí. Dělat tento typ humoru opravdu není vůbec jednoduchá disciplína, sám jsem několik let něco podobného zpracovával pro jedno regionální rádio, takže vím, že nápady opravdu nepadají jen tak shůry a když už třeba náhodou spadnou, je třeba jim hodně pomoci, aby se z vajíčka vylouply, potvůrky jedny.

Nejsem předplatitelem MfD. Jsem jen z rodu těch bláznů, kteří si od nepaměti každý den kupovali noviny u stánků nebo v obchodech, nezávislí na rozvozcích předplacených výtisků, a tloukli se hlavou do zdi, že jim občas některé vydání uniklo. Dnes už to je trochu jiné, pravda, internet je všemocný, ale přinejmenším čtvrtek a sobotu chci mít.

Čtvrtek s magazínem jsem nestihl (ano, to je kvůli článkům pana Vereckého jeden z těch hlavoudozditlukoucích dnů), pátek jsem vynechal a sobotní vydání na mě čeká u příbuzných, až si ho vyzvednu.

I proto jsem informaci o úmrtí Ladislava Vereckého zjistil až tak pozdě.

Pamatuji si, jak mě před několika lety potěšilo poznání, že Denis Verecký, který začal zasedat ve vysoce odborné srandokomisi Iva Šmoldase v pořadu Dementi, je právě ten Verecký, o kterém jsem si říkával, že by dokázal zábavně popsat i noty pro buben. Pokud to neudělal, už to nestihne.

Takže teď už po dlouhých létech znám tvář člověka, jehož články jsem si vždy vychutnával, znám i jeho věk - a bohužel už i datum úmrtí.

To jediné jsem vědět opravdu nechtěl.

Ladislave Verecký, díky.

Autor: Lumír Kubátko | pondělí 26.4.2010 12:50 | karma článku: 13,28 | přečteno: 1065x
  • Další články autora

Lumír Kubátko

Že já kráva jsem tam lezla!

Když si hrajete na kamzíka, balancujete na rámech oken a ukazujete všem venku svůj lehký domácí úbor, pak si nestěžujte, aneb Před štědrým dnem ze zvyku.

24.12.2020 v 6:58 | Karma: 17,70 | Přečteno: 776x | Diskuse| Osobní

Lumír Kubátko

Něco si přej. Vláda padá!

Proč Babiš letí v nebeském seskupení vepředu a Sobotka až za ním? Když padá vláda, je dobré něco si přát. Otazka jen je, co a hlavně komu se přání vyplní.

3.5.2017 v 9:19 | Karma: 8,97 | Přečteno: 318x | Diskuse| Ostatní

Lumír Kubátko

„Si děláš kozy, ne?“ Aneb sousedova zvířata na našem pozemku

Když se po vaší zahradě pravidelně prohánějí tři cizí býci, není to zábavné. A co ovce, kozy, psi, králíci, krůty? Jak se bránit sousedově lhostejnosti a neustálým útokům jeho zvířat? Jak překonat lidskou netečnost?

28.6.2016 v 23:30 | Karma: 20,67 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ostatní

Lumír Kubátko

Geniální tak dua Sobotka-Hašek

Tohle byl od dua Sobotka-Hašek geniální tah. Opravdu geniální, už proto, že jsme jim na to všichni skočili, na Sobotku se díváme jako na zrazeného hrdinu a Haška vnímáme jako bezcharakterního pučistu. Opravdu je to tak? A jak se celý příběh týká fiktivního Járy Cimrmana? Přece... Ale nepředbíhejme.

9.11.2013 v 8:30 | Karma: 11,60 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Lumír Kubátko

Vážení pánové Jiří Stránský a Hynku Bočane

Vážím si Vás obou, bez výhrady, ale obávám se, že teď, když jste kvůli volbám zatratili Martina Dejdara, s Vámi naprosto nemohu souhlasit. Domnívám se, že jste při pokládání svých názorových kabelů nevypnuli elektřinu a jakmile jste v zápalu práce položili drát přes drát, vznikl nečekaný, ale o to agresivnější zkrat.

21.1.2013 v 6:30 | Karma: 25,54 | Přečteno: 1181x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 936x
Hraji si se slovíčky, třeba na www.bezmez.cz, můj Podhorský penzion hrály amatérské soubory nejen po celé republice, několik let jsem dělal denní zábavné texty s finálním veršovaným bonmotem pro rádio.

Vyšla mi e-kniha Sestavte si blahopřání, aktuálně např.  http://www.martinus.cz/?uItem=222585, je to i na Alze nebo Palmknihách. Každý si z veršů jako puzzle složí, co potřebuje, pro svatby, pro narozeniny, vybere si ze spousty úvodů, středů i závěrů.